• 12-636-18-51
  • wydawnictwo@plantpress.pl
ogrodinfo.pl
sad24.pl
warzywa.pl
Numer 03/1999

CZY MOŻNA SPRZEDAĆ GRUSZKĘ DROŻEJ?

Brytyjska organizacja ''Fruition'', zajmująca się na Wyspach Brytyjskich marketingiem owoców najwyższej jakości, w poszukiwaniu sposobów zwiększenia efektywności sprzedaży zaproponowała nowy sposób ''podania'' klientowi gruszek. Owoce, sprzedawane dotąd ''luzem'', ewentualnie w jednostkowych opakowaniach, wkładane są w indywidualne torebki foliowe z nadrukowanym logo ''Fruition''. Taka metoda pozwala, przede wszystkim, podnieść w oczach klientów wartość tych owoców, znacznie droższych w Wielkiej Brytanii od jabłek. Łatwiej też przekonać nabywcę do sięgnięcia po pojedynczy owoc (mimo jego wyższej ceny), gdy nie musi szukać papierowej lub foliowej torebki przed umieszczeniem w koszyku z zakupami. Dodatkową korzyścią jest również zabezpieczenie delikatnych gruszek (a foliuje się tylko te najwyższej klasy) przed uszkodzeniami spowodowanymi przez samych klientów wielokrotnie przeglądających opakowanie w poszukiwaniu najładniejszych owoców. Dotychczas pojedyncze torebki foliowe okazały się przydatne w sprzedaży dwóch odmian: Komisówki oraz Concorde. Na podstawie Grower, 12.11.98.